Dbf (database fulfilment) biedt een mix van services aan om de klantloyaliteit voor verschillende bedrijven en merken te vergroten. De website van dbf was inmiddels verouderd en was toe aan vernieuwing waarbij de verschillende services goed en duidelijk uitgelicht worden. Samen met het team van Mangrove heb ik gewerkt aan een nieuwe strategie voor de website van dbf waarbij het merk sterk wordt gepositioneerd.

De nieuwe website van dbf was op 4 oktober 2017 ‘Site of the Day’ en kreeg een ‘Honorable Mention’ van Awwwards.

Project
Redesign website
Branche
Loyalty services
Bureau
Mangrove
Taken
Strategie & Concept
Interaction design
dbf homepagina design

Probleemherkenning

Om de doelgroep te overtuigen dat dbf de beste Marketing Automation specialist is, is het belangrijk om het probleem te herkennen waarvoor gebruikers op de website komen. In plaats van direct in te duiken op de aangeboden tools hebben we de services meer naar voren gebracht en vertaald in drie I’s; Insights, Interaction en In control.

Deze 3 I’s komen naar voren op de homepagina zodat de gebruiker direct kan zien voor welke services hij bij dbf terecht kan. Vanuit deze drie I’s kan er doorgeklikt worden naar de service pagina’s waar de oplossing wordt verduidelijkt voor het probleemstuk. Hier ligt de focus op de beschikbare tools, de aanpak en de resultaten.

"We zijn goed begeleid met het visualiseren en formuleren van een scherpe presentatie waarin onze missie, visie, waarden en kwaliteiten goed tot uiting komen. Wij zijn bijzonder blij met de samenwerking en de hieruit voortgekomen nieuwe dbf website.”

Jasper Kruter, Algemeen Directeur dbf

Ook jouw B2B merk sterk positioneren op de markt?