UNICEF zet zich in voor de kinderrechten van ieder kind. De website moet veel verschillende doelgroepen kunnen bedienen, maar vooral hen kunnen overtuigen om zich in te zetten voor het goede doel.

Samen met het team van Mangrove en de stakeholders van UNICEF heb ik de verschillende doelgroepen in kaart gebracht en gekeken voor wie de website een belangrijke rol zal spelen. Dit vormde de basis voor de ontwikkeling van de nieuwe website.

De nieuwe website van UNICEF werd genomineerd voor Website van het jaar 2017 in de categorie Goede Doelen.

Project
Redesign website
Branche
Goede doelen
Bureau
Mangrove
Taken
Strategie & Concept
Interaction design
Doelgroeponderzoek
UNICEF responsive webdesign
Customer journey UNICEF

Persuasive design

Bij het invullen van de customer journeys beschreven we per fase wat we idealiter willen dat de doelgroepen denken, voelen en doen. Dit laat zien waar er kansen liggen om op in te spelen. Zo zagen we bijvoorbeeld dat de website een belangrijke rol zal spelen tijdens de consider fase. Hier moeten we de doelgroep zien te overtuigen om vervolgens te converteren. Door het slim inzetten van de basisprincipes van persuasive design zorg je ervoor dat de gebruiker alle benodigdheden heeft om overtuigd te raken.

Wireframes van pagina's website UNICEF

UNICEF positioneren

Uit onderzoek van Nielsen Norman Group blijkt dat de potentiële donateur de activiteiten van het goede doel inzichtelijk wil hebben voordat hij/zij besluit te doneren. De homepagina is het startpunt voor veel bezoekers, dé perfecte plek dus om te laten zien waar UNICEF voor staat. De prioriteiten waarop UNICEF zich richt hebben we beschreven vanuit het recht van het kind. Om deze tot leven te laten komen speelt er bij elke prioriteit een korte video af.

UNICEF home prioriteiten video's
UNICEF website designs

In december 2016 werd er 2x meer gedoneerd dan in 2015

"Dit geeft een goed beeld bij wat UNICEF doet. Je hoeft niet veel te lezen en dat is goed."

Donateur UNICEF

Ook de conversie op je website verhogen?